Mindre administration, mere kundeservice
LeasePlan Danmark A/S har skiftet ejer til Société Générale og står over for en sammenlægning med ALD Automotive A/S. Begge leasingselskaber har speciale i mobilitetsløsninger og administration af flåder, og i fremtiden vil selskabet drive udviklingen til nye spændende højder.
Med den samlede virksomhed vil der etableres et af de førende leasingselskaber på globalt plan, hvor den gode service af kunder er en essentiel byggesten. Der lægges derfor stort fokus på, at kunder og førere får en god oplevelse med deres biler. Skulle uheldet være ude, tilstræbes der, at førerne hurtigt og sikkert kommer ud på vejene igen. Derfor tilbyder virksomheden udover leasing også andre essentielle services herunder forsikring af bl.a. bilflåder via Euro Insurances DAC.
Forsikringerne er med til at øge kundernes mobilitet, og selvom det kan være ressourcekrævende at administrere, og konkurrencen indenfor bilforsikringer er hård, er det en fordel at kunne håndtere en stor volumen af forsikringer.
I den henseende spiller Process Factory en stor rolle, og er med til at LeasePlan og ALD Automotive kan yde en bedre kundeservice med fokus på mobilitet.
”
Process Factorys løsning har været med til at løfte vores forsikringsforretning til nye højder og åbnet for muligheder, der har været både lærerige, motiverende og sjove at være en del af for hele forsikringsteamet.
Tydelige resultater og fordele for den enkelte gør det nemmere at få medarbejderne med i forandringsprocessen. Også for processer der udvikles lige nu for den fremtidige virksomhed. Den løsning vi har implementeret, har medført færre klik og en mærkbar tidsbesparelse, som har en direkte positiv afsmitning på forsikringsafdelingen og vores serviceniveau.
”
Rikke Brandi AndersenInsurance Manager
Udfordringen
Salg af konkurrencedygtig bilforsikring til leasingkunder
Salg og administration af forsikringer stiller høje krav til, hvordan data bliver håndteret og behandlingstiden af nye anmodninger om forsikring. For at LeasePlan og ALD Automotive skal kunne opnå den ønskede mobilitet, skal løsningen være let tilgængelig og skabe værdi for kunderne.
Der er derfor brug for en løsning, der giver dem adgang til specifikke distributionskanaler, men samtidigt sparer tid på administration, som i stedet kan bruges på kundeservice.
Løsningerne
Adgang til nye distributionskanaler
Med Process Factorys løsning opfylder LeasePlan nødvendige krav, f.eks. adgang til digitale forsikringsbeviser, hvilket har givet dem adgang til nye kundesegmenter og distributionskanaler. Da ALD Automotive ligeledes får adgang til samme kanaler, vil det vil føre til en højere kundevækst, og gør det muligt for begge selskaber at tilbyde en bredere vifte af forsikringsprodukter relateret til motorflåder.
Bedre datakvalitet
Process Factory har etableret et direkte link mellem LeasePlan og ALD Automotives kernesystemer og tredjeparter som f.eks. DMR. Det har forbedret datakvaliteten i kernesystemerne for de biler, de ikke selv ejer, men stadig forsikrer. Dermed kan selskabet yde en bedre service for deres kunder, og den feedback de får fra deres kommercielle partnere er, at de leverer bedre data og services end traditionelle selskaber.
Frigørelse af ressourcer
Automatiseringen af dataprocesserne og manuelle arbejdsprocesser har frigivet interne ressourcer, som i stedet kan investeres i at skabe en bedre oplevelse for deres kunder og kundernes førere.
Hurtigere responstid
Vi har hjulpet LeasePlan og ALD Automotive med hurtigere responstid på bl.a. til- og afgange i DMR. Løsningen har medført en kortere arbejdsproces og dermed en mærkbar tidsbesparelse. Derfor er Process Factorys løsning med til at sikre et højere serviceniveau, som hjælper med at holde deres kunder kørende.
Tværgående løsninger og tilfredse medarbejdere
Fordelene ved Process Factorys løsninger har ikke kun hjulpet forsikringsafdelingen hos henholdsvis LeasePlan og ALD Automotive. De har også spredt sig til andre afdelinger og været med til at skabe en positiv forandringsproces hos leasingselskabet.
”En anden fordel ved Process Factorys løsning er, at vi kunne føre projektet videre internt i huset, og lade flere afdelinger med fokus på leasingdelen få gavn af de administrative besparelser. Det følger med, når vejen til målet om mindre administration og mere service, bliver kortere. Vi anser det som et klart udtryk for øget kvalitet i vores leverancer.
Rikke Brandi AndersenInsurance Manager